Coachingskills

Een goede coach haalt het allerbeste in mensen naar boven. Met een open en empathische communicatiestijl creëer je vertrouwen en stimuleer je de wil om te groeien. Dat zijn de basisvoorwaarden voor een geslaagde coaching van je medewerkers. 

Kunnen jouw coachingskills wel wat finetuning gebruiken? Dan ben je bij EDUCAM aan het juiste adres. Onze experts zijn tegelijk trainers én deskundigen met een flinke portie didactisch talent en sectorervaring. Zo kan je in alle discretie en confidentialiteit zelf groeien in je rol als coach om vervolgens je eigen medewerkers te motiveren tot positieve vooruitgang.
 

Waarmee kan Educam je helpen?

Onze coaching mag je gerust breed interpreteren. Graag toch enkele voorbeelden? Wij staan je o.a. bij met het ontwikkelen van:

  • leidinggevende competenties (feedback geven, moeilijke boodschappen overbrengen, …) 
  • communicatievaardigheden (presentaties geven, toolboxmeetings houden, …) 
  • telefoontechnieken 
  • verkoopsvaardigheden

Wat levert coaching op?

  • Bij coaching staat de mens helemaal centraal
  • Je leert competenties te versterken, problemen te verhelderen en te focussen op gerichte ontwikkeling
  • Coaching zorgt voor een betere integratie van geleerde kennis en vaardigheden
  • Je leert door te doen. Zo wordt je zelflerend vermogen gestimuleerd en komen potentiële kwaliteiten aan de oppervlakte
     

Hoe verloopt de samenwerking?

Stap 1: intakegesprek

  • Kennismaking van de coach met de coachee en verantwoordelijke
  • Toelichting van de manier van werken
  • Bepaling van de behoeften en objectieven voor de coachee (in nauw overleg met de verantwoordelijke die een ondersteunende rol zal opnemen)
  • Analyse van de situatie ‘as is’ op basis van rapporten, evaluaties, feedback en zelfanalyse en bepaling van de situatie ‘to be’ met duidelijk afgebakende indicatoren

Stap 2: coachingsessie(s)

  • De coachee prikkelen en aanzetten tot nadenken
  • Samen situaties analyseren en stimuleren om oplossingen te zoeken, uitdagingen aan te gaan en actie te ondernemen
  • De coach bewaakt de voortgang naar groei en ontwikkeling en stuurt bij waar nodig 

Stap 3: eindgesprek

  • Overlopen van het afgelegde parcours
  • Bespreken van de resultaten
  • Actieplan definiëren voor de verdere ontwikkeling 

Over deze coaching

Doelgroep: iedereen
Thema: Management
Type: in company
Duur: het aantal coachingsessies wordt bepaald op maat van je organisatie in functie van de te ontwikkelen competenties (elke sessie duurt 2 tot 4 uur)

Vraag coaching aan 

Nog vragen? Contacteer ons